Cliënten Tevredenheid

Vele gingen je al voor en hebben een review achter gelaten, zodat jij meer inzicht kan krijgen in de ervaren kwaliteit van de behandelingen.

Er wordt altijd een tevredenheidsonderzoek gedaan bij afronden van de behandeling (CQi Index). Hieronder zie je de uitkomsten (december 2021):

Cijfer

Welk cijfer geeft u aan de behandeling?                                   9.4      (0  Slecht  -  10  Uitstekend)

Bejegening

Neemt de behandelaar u serieus en legt dingen uit op een

begrijpelijke manier?                                                             4.7     (1   Nooit  -  5   Altijd)

Samen Beslissen

In hoeverre is er op allerlei manieren sprake geweest van samen

beslissingen nemen over de uitvoering van de behandeling?        4.4     (1   Nooit  -  5   Altijd)

Uitvoering

Is de behandeling de juiste uitvoering en naar wens geweest?      4.1     (1   Nee -  5  Ja, helemaal)

Deze cijfers geven aan dat mensen overwegend de behandeling als goed ervaren. Daarnaast wordt er door de behandelaar ingestoken op de behandeling zo veel mogelijk gezamenlijk in te richten, waarbij jij de regie houdt in samenspel met de expertise van de behandelaar. Er is altijd wel ruimte voor verbetering.

WAT ZEGGEN DE CLIËNTEN OVER DE BEHANDELING

Een super fijne begeleiding gehad!

Marianne is een ontzettende fijne vrouw met veel ervaring. Ze heeft heel goed oog voor wie er voor haar zit en welke aanpak werkt. Ik moest in het begin even wennen aan haar directe aanpak, maar heb dit uiteindelijk als heel fijn ervaren. Geen getuttel, ze houdt je een spiegel voor en zet je aan het denken. Geen ellenlange schema's die ingevuld moeten worden, maar een directe aanpak aangepast op de persoon. Voor mij heeft dit heel goed gewerkt! Dit is voor mij psychologie 2.0! Ik ben Marianne heel dankbaar voor alles wat ik samen met haar heb bereikt.

Zeer fijne persoonlijke omgang, echt contact, gelijkwaardig

Vanaf de eerste afspraak is er goed geluisterd naar mijn klachten en is hier een concreet behandelplan voor opgesteld. Hierbij werd uitgebreid verteld hoe alles in zijn werk zou gaan, wat ik zelf erg prettig vond. Marianne is erg geduldig en kan lastige dingen op een heldere manier uitleggen, waardoor ik gedurende de behandelingen zaken nog beter begon te begrijpen. Naast de behandelingen zelf heeft Marianne mij een aantal handvatten gegeven waarmee ik thuis verder aan mijn klachten kon werken, wat voor mij persoonlijk nog meer verschil heeft gemaakt. Voor mij dus een echte aanrader.

Vanaf het eerste moment een goede connectie gehad, waardoor ik het gevoel heb dat er direct goed naar mij geluisterd werd en handvatten konden worden uitgereikt zodat ik beter met mijzelf kon omgaan en mijn trauma een plaats kon gaan geven. Ik kwam van heel ver door heftige gebeurtenissen die ik in korte tijd heb meegemaakt. Een werkelijk prettige samenwerking met als doel dat ik meer rust kon creëren en beter met mijn problemen kan omgaan. Ik heb weer rust in mijn lijf en geniet weer in het dagelijkse leven dat nu herpakt is.

super en echt heel erg snel geholpen. Wat is deze situatie absoluut een meerwaarde voor het herstel is geweest. De behandeling heeft erg goed geholpen en weer nieuwe inzichten gegeven. De psychollog heeft hierin erg prettig en met aandacht gehandeld en de juiste verdiepende vragen gesteld om zo tot de kern te komen. Zeker een aanrader!

Erg prettige en luchtige gesprekken, waarin ook veel ruimte is voor het aangeven van eigen behoefte waar dan ook echt iets mee gedaan wordt. Marianne maakt het contact, op welke manier dan ook, zeer laagdrempelig en weet ook humor op de juiste manier in te zetten om het allemaal niet té zwaar te maken. Zelf ben ik in korte periode enorm gegroeid door bepaalde handvatten die ze mij heeft gegeven. Mijn zelfvertrouwen heeft een goede boost gehad en mijn angsten kan ik makkelijker "aan de kant zetten" of relativeren.

Als heel fijn ervaren, me altijd welkom gevoeld en gehoord.

Deze statements komen van de kwaliteitsvragenlijst

en de online reviews achter gelaten op de site van

ZORGKAART NEDERLAND

Update Januari 2022

OQ-45

Zowel bij de start als bij de afsluiting van de behandeling worden cliënten gevraagd aan vragenlijst in te vullen om aan te geven hoeveel last iemand heeft van zijn psychische klachten. Bij deze vragenlijst ligt de score tussen 0-180 punten. Hoe hoger de score is, hoe meer last iemand heeft van zijn klachten.  

Wanneer begin- en eindmeting met elkaar worden vergeleken, dan zien we bij een totaal van 92 cliënten gemiddeld genomen een sterke daling van de klachten. De  gemiddelde beginscore was 89 (dit valt in de categorie ‘klinisch verhoogd’) en de gemiddelde eindscore was 42 (dit valt in de categorie ‘normaal’, oftewel passend bij de hoeveelheid klachten die veel mensen hebben die niet in behandeling zijn).